fredag den 25. februar 2011

Gadekunst i bybilledet ...

I den senere tid er gadekunst i bybilledet blevet mere udbredt. Og Nej, det er ikke kun de beskidte bymure, eller plankeværker der bliver pyntet med en gang graffiti i regnbuens farver, så byens borgere har noget smukt at stå op til, eller kigge på, når De bevæger sig gennem de ellers grå gader i indre København.

I morges faldt jeg selv over en smuk pyntegenstand der fik varmen til at brede sig i kroppen på mig, selvom temperaturen var under frysepunktet, og selvom det jeg så, var et hjerte af Is. Hjertet var placeret midt på fortovet, som om det tilfældigt var blevet tabt. Jeg kunne ikke få mig selv til at gå forbi uden først at have taget et billede. Et øjeblik der gjorde min dag bedre og smilet på mine læber endnu bredere. Set på Vesterbro. 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar